Tiedote 18.3.

Hei EsTT:n kilpavoimistelijat ja urheilijoiden vanhemmat.

Suomen hallitus on todennut yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa Suomen olevan poikkeusoloissa koronavirustilanteen vuoksi. Hallitus linjasi 16. maaliskuuta lisätoimenpiteistä, joiden tarkoituksena on hidastaa koronavirustartuntojen leviämistä sekä
suojella riskiryhmiä. Linjaukset ovat voimassa 13. huhtikuuta 2020 asti.

Tämän lisäksi myös voimisteluliitolta tuli omat suositukset voimistelutoiminnalle, jotka perustuvat Suomen hallituksen tekemiin päätöksiin.

Edellämainitut toimenpiteet vaikuttavat täten myös EsTT:n toimintaan. Haluamme seurana kantaa osaltamme vastuun epidemian hidastamisesta yhdessä teidän kanssa. Tästä johtuen seuran hallitus on 17.3.2020 kokouksessaan päättänyt seuraavasti:

1) Akron, TeamGymin ja Trampoliinivoimistelun osalta kilpavalmennus seuran toimipisteissä on tauolla 13.4. asti.

2) NTV:n ja MTV:n kilpavalmennus on tauolla seuran toimipisteissä 29.3.2020 asti, poislukien Voimisteluliiton miesten A-maajoukkueen Team Tokio urheilijoiden harjoittelu. Näille urheilijoille haluamme tarjota harjoittelumahdollisuuden olympialaisten aikataulun pysyessä toistaiseksi ennallaan.

Edessä oleva pitkä tauko lajiharjoittelusta on harmillista. Lajien koordinaattorit ja vastuuvalmentajat ovat jo aloittaneet etävalmennuksen osassa ryhmistä sekä ohjaamaan urheilijoidemme omatoimista harjoittelua toimipisteidemme ollessa suljettuina. Näin helpotetaan normaaliin harjoitteluun palaamista, kun sen aika tulee. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan korvaamaan nyt peruuntuneita harjoituksia myöhemmin keväällä/kesällä.

Koronavirustilanne voi muuttua nopeasti, joten seuran hallitus seuraa kansallisen tilanteen kehittymistä päivittäin. Tiedotamme teitä mahdollisista muutoksista, jos esimerkiksi yleinen tilanne mahdollistaa laajemman kilpavalmennuksen seuran toimitiloissa nyt tehtyä päätöstä aikaisemmin.

Toivotaan, että tilanne normalisoituu mahdollisimman pian.

EsTT hallituksen puolesta,
Antti Vuorikoski

(Tämä tiedote on siirretty etusivulta )