EsTT:n kilpatytöt Eskilstunassa leirillä

Espoon Telinetaitureiden kilpatytöt aloittivat harjoittelukautensa jo heinäkuun puolivälissä. Ensimmäisen viikon treenit pidettiin Töölön Kisahallissa, koska kotisali oli vielä kiinni. Seuraavalla viikolla 25 tyttöä, 5 valmentajaa ja joukko huoltajia matkasi laivalla ja bussilla Ruotsiin leireilemään. Leiripaikkana oli Eskilstunan Vilsta Sport urheilukeskus, joka tarjosi täyshoidon sekä upean voimistelusalin.

Leirin tavoitteena oli palautua nopeasti kesätauosta. Treeneissä siis tuotiin vanhat, tutut temput takaisin mieleen. Voimistelusalissa oli upeat puitteet tehokkaaseen harjoitteluun. Neljä vierekkäistä puomia ja monta nojapuuaisaa mahdollisti sen, ettei tyttöjen tarvinnut jonotella vuoroaan.
Volttirata ja isot sekä pienet trampoliinit mahdollistivat myös teamgymin harjoittelun. Tytöt olisivat haluneet ottaa mukaan kotiin Ruotsin salilta pitkät puomin pehmusteet sekä katetun montun.

Paluumatkalla tytöt kirjoittivat yhdessä koosteen leiristä.

“Tapasimme laivasatamassa sunnuntai. Olimme lähdössä laivalla Tukholmaan ja sieltä bussilla Eskilstunaan telinevoimisteluleirille. Laivalla söimme buffetissa kaikenlaista hyvää ruokaa ja jälkiruokaakin saimme nauttia. Laivassa piti mennä nukkumaan jo kymmeneltä.

Aamulla söimme aamupalaa ja jotkut tytöt ottivat kasvomaalauksen. Sitten lähdimme bussilla kohti Eskilstunaan. Perillä majoituimme kuuden hengen mökkeihin ja menimme syömään lounasta. Lounaan jälkeen vaihdoimme jumppavarusteet ja lähdimme treenaamaan Vilsta hallenille. Huoltajat ostivat meille iltapalan kaupasta. Nukkumaan jouduimme menemään jälleen kymmeneltä.

Seuraavana päivänä meillä oli treenit ja sen jälkeen pääsimme uimaan. Jotkut tytöt hyppäsivät hyppytornista joka oli noin kolme metriä. Keskiviikkona meillä oli kahdet treenit ja sen jälkeen jotkut tytöt lähtivät kaupungille ja osa teki retken Parken Zoohon. Seuraavana päivänä olikin jo lähtö päivä kohti kotia.

Kivoja leirimuistoja jäi varmasti jokaiselle matkustajalle. Jäätelöt, retket ja illat mökeissä olivat kuulemma parasta leirillä. Kiitosta sai myös Ilona-valmentaja moneen otteeseen pitämistään tanssitunneista. Vielä paluumatkallakin pikkutytöt esittelivät koreografioita ohikulkijoille laivan käytävillä.

Seuraavaa leiriä täytyy siis alkaa jo suunnitella, koska ainakin innokkaita lähtijöitä pisaa. Tytöt toivoivat pääsevänsä ensi kerralla maahan, jossa voisi treenien lomassa ottaa aurinkoa.